Türkiyenin bir numaralı kişisel imaj uzmanı Özlem Çakır’a (www.ozlemcakir.com) sorduk: "İnsanların yeni yıl, bayram gibi özel günlerini nasıl kutlanmalı?" Yapılan en büyük imaj hatalarını anlattı...

ÖZLEM ÇAKIR’IN AÇIKLAMASI:

Yeni Yıl mesajları, ardından doğum günümün tebrik mesajları onun hemen ardında da Bayram mesajları. Yeter artık kısa mesaj almak istemiyoruz! İnsan sevdiği kişinin doğum gününü sevdiği kişinin en azından sesini duyarak kutlamak istemez mi? Çok kısa konuşsun belki tasarruf yapıyor. İnanın kabulüm. Yeter ki bana kısa mesaj göndermesin.

Bunlar kişisel olmayan, sıcaklıktan ve samimiyetten uzak, soğuk ve karşınızdaki kişinin mecburiyetten göndermiş olduğu sevimsiz mesajlar. Benim doğum günümü ne olur unutun.! Hatırlamayın ama bana küfreder gibi kısa mesajla doğum günün kutlu olsun demeyin!

Yeni yılda ve bayramda gelen mesajlara gelince internetten gelenlerle başlayalım.Tek tek bakıyorum. Hangi e-posta adıma gelmiş diye. Bir iki tanesi haricinde toplu giden mesajlardan. Hatta eminim mesajı gönderen mesajın ne olduğunu kendisi de bilmiyor çünkü asistanı onun e-posta listesindeki herkese aynı mesajı göndermiş.

Yeni yılda ve Bayramda cep telefonuma gelen mesajlara baktığımda insanların aynı gaflete burada da düştüğünü gördüm. İsmime gelen mesaj ne kadar az! Çoğu yine toplu mesaj olarak atılmış. Ben prensip olarak toplu gelen mesajlara katiyen cevap vermiyorum. Size de tavsiye ediyorum.

Gelelim postacıyla gelen tebrik kartlarına. Sağolsunsunlar bu şekilde kart gönderenler diğerleri yanında kalbimde başka bir yere taht kurdu ama o da ne? Bazıları şirketlerinin bayram ve yeni yıl kartlarının üzerine kartvizitlerini zımbalayıp, hiç kişiselleştirmeden hatta imzalamadan göndermişler. Bazıları da bir kartın üzerine daha ekonomik olsun diye 4 veya 5 kartvizit zımbalamış göndermiş.

Lütfen gönderdiğiniz her kartı kısa bir notla ve veya imzanızla kişiselleştirin. Her karta bir kartvizit iliştirin. Zımbalamayın. Tebrik kartınının cebine ya da kesik bölümüne kartvizitinizi yerleştirin.
Kaynak : www.kigem.com