Yazar: Rauf Ateş
Cuma, 28 Aralık 2007
Televizyonda pek fazla reklam izleme şansım olmuyor, izlemiyorum da... Ancak, belki algıda seçicilik, şirketlerin "sürekli sloganları" bir süredir dikkatimi çekiyor. Bazıları çok yaratıcı, bir bölümü şirketin ya da markanın mesajını açıkça ortaya koyuyor.

Televizyonda pek fazla reklam izleme şansım olmuyor, izlemiyorum da... Ancak, belki algıda seçicilik, şirketlerin "sürekli sloganları" bir süredir dikkatimi çekiyor. Bazıları çok yaratıcı, bir bölümü şirketin ya da markanın mesajını açıkça ortaya koyuyor. Ancak, çok sayıda marka ve şirketin bu konuda ciddi sorunu olduğunu düşünüyorum. isimlerin altına koydukları "sürekli sloganlar", kulağa hoş gelen, marka isminden üretilmiş, çok fazla mesajı olmayan deyişlerden seçiliyor. Oysa, "sürekli slogan", üstünde marka ya da şirket ismi yazmasa bile, onu ifade edebilmeli, hatırlatmalı ve tüketiciye vaadini belirtebilmeli.

Ünlü guru Philip Kotler'in belirttiği gibi, "Kendini öven, öne çıkaran sloganlar yerine, vaat içerenler seçilmeli. Örneğin, en iyi yerine, en ucuz olmalı".

Örneğin, bir şirketin adı Fırtına ise, sloganını da "Fırtına gibi esecek" benzeri bir yaklaşımla seçebiliyor. Kelime oyunlarına dayalı yaratıcılıkla, şirket-marka ismini öne çıkaran sloganlar yaratılıyor. Oysa, tüketici, markanın ne vaat ettiğini, mesajını, diğerlerinden farkını görmek istiyor. Yaratıcılık, bu uzun cümleyi birkaç kelimeye dökmekte olmalı.

Aslında, bunun nasıl yapılacağını ortaya koyan, Türkiye ve dünyadan iyi örnekler de var. CNN'in, "İlk Bilen Siz Olun" mesajı bunlardan biri. Beko'nun "Dünya Markası" sloganı da bir başkası. "Lezzet Uygarlığı", Eti'ye gerçekten yakışıyor. Milliyet, "Basında Güven" ile gerçekten okuyucuya vaadini çok iyi ortaya koyuyor. Burada Garanti Emeklilik'in "Mutlu Emeklilik" sloganını da unutmamak gerekiyor.

Ben aslında sizlerin görüşünü de merak ediyorum. Bana görüşlerini yazsanız, hep birlikte Türkiye'nin "en iyi marka-şirket sloganlarını" belirlesek, bu sayfada açıklasak... Çok iyi olurdu. Lütfen yazın...