Marka Koruma Grubu (MKG), Hacettepe Üniversitesi Maliye Bölümü'nden Doç. Dr. Cahit Güran ve Yrd. Doç. Dr. Umur Tosun başkanlığında bir ekip tarafından hazırlanan "Sahte ve Kaçak Ticari Malların Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri" başlıklı raporu yayımladı. Rapor hakkında bilgi veren MKG Kurumsal İşler Direktörü Dr. Hasan Süel, 2007'de Türkiye'deki 200 milyar dolarlık imalat sanayii pazarında kaçak pazarın 10 milyar dolara kadar çıktığını söyledi.
Sahteciliğin Türkiye ekonomisindeki etkilerini tüketici, devlet ve üretici üçgeninde ele alan rapordaki bilgilere göre, dünyada sahte mal üretiminde Çin, Tayland, Hong Kong ve Malezya başı çekiyor. Sahte markaların Türkiye'ye giriş noktaları ise Güneydoğu sınırı ile serbest bölgelerden oluşuyor.

Orijinali pahalı bulunuyor!
Araştırma sonuçları, tüketicilerin yüzde 38'inin sahte ve kaçak malları semt pazarlarından yüzde 31'inin de işportadan aldığını ortaya koyuyor.
Tüketici anketlerinden elde edilen sonuçlara göre tüketicilerin yüzde 58'i orijinal ürün pahalı olduğu için, yüzde 27'si sahte mallara erişim kolay olduğu için, yüzde 17'si ise sahte ve orijinal arasında fark olmadığını düşünerek sahte mal tüketimine yöneliyor.
Sahte malların tüketiciler tarafından kabul edilirliği açısından yapılan değerlendirmede en çok kabul edilebilir ürünler sıralamasında CD, DVD ve kaset yüzde 50.9 ile ilk sırada yer alırken bunu yüzde 20.8 ile bilgisayar yazılımı, yüzde 14.2 ile temizlik ürünleri, yüzde 13 ile oyuncak, yüzde 11.8 ile kişisel bakım ürünleri, yüzde 10,1 ile elektrikli ev aletleri takip ediyor. Marka Koruma Grubu, Türkiye çapında 350'ye yakın yerli ve yabancı markayı temsil eden 16 firmadan oluşuyor.
Milliyet