Pendik Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından, ilçedeki esnaflara yönelik, düzenlenen eğitim programlarına ‘Mağaza Atmosferi ve Satış Üzerindeki Etkileri’ konulu seminerle devam edildi.

Pendik Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından, ilçedeki esnaflara yönelik, düzenlenen eğitim programlarına ‘Mağaza Atmosferi ve Satış Üzerindeki Etkileri’ konulu seminerle devam edildi. Mehmet Akif Ersoy Sanat Merkezi’nde düzenlenen programda, Kocaeli Üniversitesi Mağaza İşletmeciliği Program Başkanı Yılmaz Pekmezcan, konuyla ilgili olarak bir sunum gerçekleştirdi.

İYİ BİR İMAJ ŞART

Konuşmasında perakendeci kuruluşların ticari hayatta tutunabilmesi ve başarılı olabilmesi için iyi bir imaj geliştirmesi gerektiğinin altını çizen Pekmezcan, bu bakımdan farklı, açık ve tutarlı bir imaj oluşturması gerektiğini belirtti. Pekmezcan şöyle dedi ‘Her perakendeci kuruluşun başarılı olabilmesi için, farklı, açık ve tutarlı bir imaj oluşturması ve bu imajı koruma zorunluluğu vardır. Oluşturulan imaj, mağazada satışa sunulan tüm ürün ve hizmetlere nüfuz eder ve bu sayede müşteriler, söz konusu mağazayı belleklerinde daha uygun bir yere konumlandırırlar. İmaj bir kez kurulunca onu yıkmak oldukça zordur.’

Mağaza imajının, müşterilerin mağaza hakkındaki fiziksel ve psikolojik algılamalarına bağlı olduğunu kaydeden Pekmezcan, fiziksel yapıyı; ürünün kapsamı, özellikleri ve fiyat seviyeleri belirlerken, psikolojik yapıyı ise mağazanın sosyal bir statü olarak görülmesi, mağaza ortamındaki rahatlık ve kendini güvende hissetme ile mağazanın müşterisi olma ya da ait olma hissinin belirlediğini söyledi.

MAĞAZANIN İÇİ KADAR DIŞI DA ÖNEMLİ

Mağaza dışı düzenlemelerinin ise en az mağaza içi düzenlemeler kadar önemli olduğunu ifade eden Pekmezcan, şunları kaydetti ‘Bir mağaza, içerisinde pek çok ürünün yer aldığı bir ambalajdır. Eğer bu ambalaj çekici değilse veya en azından müşteride merak uyandırmıyorsa, başarılı satışlar yapamaz. Mağazanın dış görünümü iyi bir satış aracı olabilir. Bu nedenle mağaza dış görünümü mağazayı çekici kılmalı, alışverişe davet edici nitelikte olmalı ve kararsız müşteriler üzerinde etkili olabilmelidir.
Kaynak:hedefhaber.com