Tüm reklam verenler, ürünlerini doğru anlatan, marka bilinirliğini yüksek kılan, hem de satışlarına doğrudan etki eden reklamlar yaratmak ister. Millward Brown'un analizlerine göre, “doğru” reklam için, dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle:

* Zamanlamaya dikkat: Tüketiciler ne çok uzun, ne de çok kısa reklamlardan hoşlanmıyor. Bu nedenle, reklam sürelerine dikkat etmek gerekiyor. Bu süre yetişkinler için 25-30 saniye, çocuklar için ise 20-25 saniye olabiliyor.

* Tek reklam, tek mesaj: Reklamcıların en büyük hataları, bir reklamda birden fazla mesaj vermek istemeleri. Oysa markanın tek bir mesajı sahiplenmesi ve o mesaj üzerinden tüm reklamlarını yapılandırması gerekiyor. Örnek vermek gerekirse; Dove'un “Yumuşak Sabun”, CocaCola'nın “Hayatın Tadı”, Turkcell'in “Bağlan Hayata” mesajı, başarılarıyla tam puan alıyor.

* Dozunda mizah: Mizahın her zaman başarıyı getirdiğini söylemek yanlış olur. Basit, anlaşılır mizah ise her zaman başarı getiriyor. Yani tüketicinizin espriyi anlamak için uzun süre düşünmesini yol açmak, sizin için pek de iyi sayılmaz. Ya da onu kahkahalara boğmanız markanızın önüne geçerse, bu da sizin için çok verimli bir reklam olmayacaktır.

* Markanın hatırlanma gücü: Reklamız ne kadar etkili olursa olsun, eğer tüketici algısında markanıza yer açmayı başaramıyorsanız, bu reklam siz ve markanız için bir masraftan öteye geçmeyecektir.

* Hıza dikkat: Reklamın süresine dikkat eden tüketici, yine reklamın hızına da dikkat ediyor. Bu sebeple ne çok hızlı bir akışı olan, ne de yavaş akan bir reklam yapmamalısınız.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, İnfomag Dergisi’nden derlenmiştir.

www.infomag.com.tr