Niş pazarlama görülmeyeni görmekten geçiyor. Niş pazarda ürün ve hizmet sunan şirketler, yarattıkları değerler nedeniyle, maliyetlerinin üzerine önemli oranda bir kar payı ekleyebilir. Çünkü hedef müşteri talebi doğrultusunda, ihtiyaçlarını en iyi tatmin eden şirkete yüksek meblağlar ödemeye hazırdır. Yığın pazarlama yapan şirketler, pazarda büyük bir satış hacmine ulaşırken, niş pazarlama yapan firmalar yüksek bir kar payına ulaşır.

Belirli bir sektörde veya bölgede çalışmalarını yürüten şirketler, kolay yönetilebilir ve daha etkin pazarlama stratejileri geliştirebilir. Geniş müşteri kitlesi, geniş bir dağıtım ağını ve çok fazla tutundurma faaliyetini, beraberinde de yüksek maliyetleri getirir. Ancak niş pazarlamada dar kapsamlı pazarlama stratejileri ve daha az kaynak kullanımı ile yoğun biçimde küçük bir pazar dilimine odaklanılabilir. Özellikle KOBİ’ler için değerlendirildiğinde bir niş pazara ilgi duyan müşteri kitlesinin, şirketin ürettiği ürün veya hizmete dikkatinin çekilebilmesi ve onlara benimsetilebilmesi için çok fazla finansman kaynağına gerek duyulmaz.

Genellikle pek çok rakip firmanın çok az ilgisini çeken niş pazar, müşteri kitlesinden de kaynaklanan dinamik bir yapıya sahiptir. Niş pazarlamanın seslendiği küçük kapsamdaki müşteri kitlesi, belirli bir dönem sonunda tamamen yok olabilir veya tam aksine büyük bir gelişme de gösterir. Niş pazarlamada dikkat edilmesi gereken bir özellik olan bu durum için tek bir niş pazarda faaliyet göstermek yerine iki veya daha fazla niş geliştirerek hizmet verilebilecek pazarlar ve müşteri grupları farklılaştırılabilir. Örneğin; sadece hamile bayanlar için kıyafet üreten bir şirket aynı zamanda kilolu bayanlara yönelik kıyafetler konusunda da üretime başlayarak riskleri azaltabilir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için hazırlanmıştır.