Niş pazara giriş ve niş pazarlama uygulamaları şirketler için önemli bir karardır. Bu nedenle, öncesinde pazarlamanın bir gerekliliği olarak araştırma yapılması, hedef belirleme ve bu hedefe uygunluk gibi kriterlerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken birkaç husus ise şöyle sıralanabilir:

* Faaliyet gösterilecek bölge, uygun dağıtım kanalları, hedef müşterilerin satın alma güdüleri ve pazara girmek için uygulanabilecek önemli stratejik noktalar tanımlanmalı,

* Pazara girmek için teknolojik olarak hazır olunup olunmadığı belirlenmeli,

* Şirketin yetenekleri ve rekabet edebileceği güçlü alanlar belirlenmeli,

* İşletmenin ustalık, yetenek ve uzmanlığına uygunluğu pazar bölümlerine yeterli hizmeti vermeye elverişli olmalı,

* Araştırma sonucunda elde edilen verilere uygun bir şekilde pazarlama karması geliştirilmeli,

* Özel pazar bölümlerinin yarattığı talep yeterli ve büyüme potansiyeline sahip olmalı,

* Başlıca rakiplerin bu özel pazar bölümlerine fazla ilgi duymamaları konusunda dikkatli olunmalı.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için hazırlanmıştır.