Günümüzün değişine dünyasında, birkaç yıl öncesinin pazarlama taktikleri bile yerini ve yarattığı faydayı korumuyor. Dünya nüfusunun, eskisinden çok daha yaşlı, daha entelektüel ya da daha fazla zaman baskısı altında olduğunu düşünmek bile değerlerin ne kadar alt üst olduğunu gösteren bir değişim… Bu nedenle, sizin pazarlama stratejiniz de bunlara uyacak biçimde oluşturulmalı. Peki, o zaman işe yarayacak olan yol nedir?

Araştırmacılara göre markaların büyük çoğunluğu, hedef kitlelerine ulaşmak için metinli ve çok-medyalı mesaj gönderme yolunu kullanıyor. Bunların yaklaşık üçte biri de, pazarlama bütçelerinin yüzde 10’undan fazlasını, bu iletişim aracı yoluyla yapacağı reklamlara harcıyor. Video kolaylığı sunan telefonlar yaygınlaştıkça, daha da zenginleştirilmiş medya yoluyla pazarlama seçeneklerinin ortaya çıkmasına hazır olun. Buna ek olarak, mobil hizmet sağlayıcılar artık ellerini kredi kartı havuzuna da atmaya başladıklarından –telefonunuz ya da PDA’nız (avuç içi bilgisayarınız) çok yakında çok kullanır duruma gelecek.

Şimdi İnternet Zamanı
“Küresel düşünün, yerel davranın,” artık İnternet’te reklam yapan girişimcilerin sloganı oldu. Google’ın sağladığı harita hizmeti ve Adwords programıyla bağlantılı olarak başlattığı yeni yerel reklam programı devrim niteliği taşıyor. Böylece, şirketler, Google trafiğinin önemli bir kısmının, kendi kanallarına yönelmesini sağladı. İnternet üzerinden yapılan reklamlar, aynı zamanda, reklam yapanların çok özel kitlelere ve alanlara ulaşabilecekleri podcastlara ve bloglara yöneliyor. Video üretimi maliyetinin düşmesi nedeniyle şirketler için de internet üzerinden video reklamlarında bir artış olacağını öngörülüyor.

Yeni Kuşaklararası Pazarlama
Kabul edelim, dünya yaşlanıyor. Genç kuşaklar elbette herkesin hedefinde ama ya diğerleri? Evet, onların oranı her geçen gün daha fazla artıyor. Her 7 saniyede bir, Bebek Patlaması (Baby Boom) kuşağından bir kişi 50 yaşına giriyor. Diğer yaş gruplarının nüfusu düz bir çizgide ilerlerken, bu kuşağın temsilcileri, gelecek 10 yıl içinde yüzde 25 artacak olan bir nüfus kesimine katılıyor. Şirketlerin, 1946 ile 1974 arasında doğmuş olan erişkinlere ulaşmasını sağlayan danışmanlık firması The Boomer Project’in kurucusu olan Matt Thornhill, pazarlamacıların, daha büyük yaşlardaki erişkinlere yönelik pazarlamaya ilişkin düşünce biçimlerini yeniden gözden geçirmelerinin zamanının geldiğini söylüyor. Bebek Patlaması kuşağı, önceki erişkin kuşaklarına göre yeni deneyimlere ve markalara çok daha açık, dinamik bir grup oluşturuyor. Pazarlama uzmanları, bu kuşağın ne kadar yaşlı olduklarına bakmak yerine, ne yaptıklarına bakarak hedeflerini belirlemeleri öneriliyor. Bu kuşaktakiler, çok döngüsel yaşamlar sürüyor. 40’lı ya da 50’li yaşlarında üniversiteye dönüyor olabilirler, yalnız yaşayabilirler. Ya da ikinci kez evlenmiş, çocuk yetiştiriyor olabilirler. Bu insanların hepsine aynı tatil paketini satamazsınız. Öyleyse, hedeflediğiniz yaşama biçimi kesimini seçin ve bu kesime odaklanın.

Kaynak: Bu yazı Kolay İletişim tarafından KobiFinans için hazırlanmıştır.