Şirketler, varlıklarını sürdürmek ve rekabet güçlerini artırmak için inovasyon yapmalıdır. Bu amaçla:

* Maliyetlerin azaltılması,

* Yeni ürün ve hizmetlerin gelişirilmesiyle çeşitliliğe gidilmesi,

* Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması şarttır.

Bu zorunluluklar, inovasyon fikirlerini ortaya çıkaran unsurlardır. Böylece yeni pazarlara girmek ve varolan pazar payını artırmak mümkün olabilir.

İnovasyon, ekonomik büyümenin, artan istihdamın ve yaşam kalitesinin anahtarıdır. Tüm sektörlerde faaliyet gösteren her türlü şirketin, tüm iş alanlarında inovasyona gereksinimi vardır. İnovasyonun, inovasyon olarak adlandırılabilmesi için "şirket için yeni" olması yeterlidir. Örneğin, tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir şirket, yıkandığında buruşmayan bir kumaş geliştirebilir; bir restoran bilgisayar kontrollü sipariş ve faturalama sistemine geçebilir; bir seyahat acentesi online rezervasyon ve bilgi servisi ile müşterilerine hizmet vermeye başlayabilir; bir ürünün teslim süresini kısaltmak veya bir hizmetin sunuş kalitesini artırmak için kalite standartları uygulanmaya başlanabilir; bir imalat şirketi tam zamanında üretim tekniklerini kullanarak üretim sistemini yeniden yapılandırabilir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Şirin Elçi’nin yazılarından derlenmiştir.

www.focusinnovation.net