Şirketler halkla ilişiler çalışmalarını çoğunlukla dış hedef kitleye ulaşma amacı ile gerçekleştiriyor. Şirketin başarı hedeflerine ulaşması için dış kitle kadar önemli diğer bir hedef kitle ise çalışanlar, yani iç hedef kitledir.

Şirket çalışanları, şirketin gönüllü birer sözcüsü, temsilcisidir. Şirket çalışanı üzerinde yaratılan sadakat, maddi ve manevi memnuniyet sunulan ürünlerin kalitesini etkileyeceği gibi, her çalışanın memnuniyetini kendi sosyal çevresine anlatmasıyla da şirket itibarına doğal katkı sağlanabilir. Bir şirketin gelişen teknoloji ile insan gücüne ihtiyacı her geçen gün azalsa da, en önemli değeri yine de insan kaynağıdır.

Kurum içi halkla ilişkilerin bu noktada, şirket ile çalışanlar arasında sağlıklı ve süreklilik gösteren karşılıklı iletişimi sağlayan çalışmaları yürütür. Ne yazık ki; yapılan araştırmalar, çalışanların yüzde 70’inin şirketleri hakkında bilgi edinemediğini, bu ihtiyaçlarını dedikodu yoluyla karşıladıklarını ortaya koyuyor.

Şirketler çalışanlarına yönelik belirli bir iletişim politikası ve stratejisine sahip olmalıdır. Bu planlama, şirketin diğer bir birimi olan insan kaynakları ile halkla ilişkilerin ortak çalışması sonucu oluşturulmalıdır. Bu planlamanın amacı etkin ve verimli iletişimle güven sağlamak, çalışanların ihtiyaç duyduğu bilgileri kolaylıkla ilk ağızdan öğrenebilmeleri, çalışanların işletmeye katkısını arttırmak ve dolayısıyla çalışanları gerçek anlamada işletmenin bir parçası haline getirmektir.

Kurum içi iletişimin etkin ve verimli olabilmesinde “kurum kültürü” büyük rol oynar. Kurumun bireyleri tarafından paylaşılan ortak değerleri ifade eden “kurum kültürü” çevre, değerler, kahramanlar, toplantılar ve şirketin felsefesini ifade eden hikayeler gibi unsurlardan oluşur. Kurum içi iletişim çalışmalarında karar verilmesi ve planlanması gereken diğer bir konu ise kullanılacak araçların tercih edilmesidir. Çalışan profiline göre tercih edilebilecek bu araçlara, gelişen teknoloji ile yenilerini eklemek mümkün olur. Bu araçların belli başlı olanlarını şöyle sıralayabiliriz:

* Kurum içine yönelik yayınlar

* Mektuplar

* e-postalar

* İlan Panoları

* Sergilemeler

* Kuruluş raporları

* Kapalı devre TV

* Toplantılar

* Motivasyon aktiviteleri

* İstek ve şikayet kutuları.

Kaynak: Bu yazı Kolay İletişim tarafından KobiFinans için hazırlanmıştır.