* Müşterilere temas etmek için fırsatlar yaratın. Örneğin kokteyller, seminerler vb. organizasyonlar bu tür buluşmalar için idealdir.

* Verdiğiniz hizmette, müşterinin her zaman desteğe ihtiyacı olduğunu unutmayın ve buna göre davranmayı alışkanlık haline getirin.

* Her müşterinizin kendisini önemli hissetmesini sağlayın. Müşteriler her zaman, insanlardan özel hizmet bekler. Onlara tutkuyla hizmet verin, kendileri için zaman harcadığınızı gösterin.

* Elle yazılmış, kişiye özel yazışmalar yapın. Bunlar ilişkinizin gücünü arttıracaktır.

* Müşteriler hızlı hizmet ister. Telefona ilk çalışta bakıyor olmanız çok önemlidir.

* Ağırlama sanatında ustalaşın. Gerçekten yetenekli bir hizmet görevliniz olsun. Bu kişi sizinle müşteriler arasındaki bağlantıyı kuran ilk cephedir.

* Bütün müşterilerinize şükran duyun. Eskilerine bile!

* Müşterilerinizin sırlarını tutun.

* Onlara verdiğiniz her sözü yazılı hale getirin.

* İsimleri ezberlemek, ilk hedefiniz olmalı. Her müşterinizde, çalıştığınız her departmandaki isimleri zihninize kaydedin. Ekibiniz de sizinle aynı yaklaşıma sahip olmalı.

* Etkileyici olmaya çalışmayın. Bu çaba görünür olduğunda değeriniz düşer.

* Cep telefonu görüşmelerini müşterinizin yanında yapmayın. Onların yanındayken, telefonun sesini kısın ya da mümkünse kapayın.

* Müşterinize övgüde bulunun ama bunu abartmayın. Asla kendinizi övmeyin, rakibinizi yermeyin.

* Müşterinizle ilgili şüpheye düştüğünüz bir nokta olursa, kibar ve ılımlı davranmaya özen gösterin.

* Müşteriniz için bir şeyden vazgeçersiniz fazlasını alırsınız. Bunu unutmayın.

* Şirketinize zarar verecek olsa bile müşterinize gerçeği söyleyin. Güven kazanmak için kendinizi riske atın; bu, güçlü ilişkilerin temelidir.

* Müşterinize verdiğiniz vaatler, eylemleriniz ve performansınızla tutar­lı olmalı. Kalite, tutarlılıktır.

* Müşteriler rahatı sever. Onlara rahatlık sağlayarak eli­nizde tutabilirsiniz. Müşteriye gerçekten gösterilen ilgi ve yaptığınız işe duyduğunuz tutkunun gücü, müşteri rahatlığının te­mel kaynaklarıdır. En büyük varlığınız, tutkunuz ve kendinize olan inancınızdır.