Reklamı pek çok değişik bakış açılarına ve değişik ölçütlere göre sınıflandırmak mümkündür. Genel kabul görmüş ölçütlere göre sınıflandırılmış reklam çeşitleri şöyledir;

Yapanlara Göre;

* Üretici reklamı

* Aracı reklamı

* Hizmet işletmesi reklamı

Amacına Göre;

* Birincil talep yaratmayı amaçlayan reklamlar

* Seçici talep yaratmayı amaçlayan reklamlar

Hedef Kitlesine Göre;

* Tüketicilere yönelik reklamlar

* Dağıtım kanallarına yönelik reklamlar

* Endüstriyel reklamlar

Taşıdığı Mesaja Göre;

* Mal reklamı

* Kurumsal reklam

Zaman Kriterine Göre;

* Hemen satın aldırmaya yönelik reklamlar (Doğrudan reklamlar)

* Uzun dönemde aldırmaya yönelik reklamlar (Dolaylı reklamlar)

Coğrafi Kritere Göre;

* Bölgesel reklam

* Ulusal reklam

* Uluslararası reklam

* Global reklam

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için derlenmiştir.