Reklamı pek çok değişik bakış açılarına ve değişik ölçütlere göre sınıflandırmak mümkündür. Genel kabul görmüş ölçütlere göre sınıflandırılmış reklam çeşitleri şöyledir;
Yapanlara Göre;
* Üretici reklamı
* Aracı reklamı
* Hizmet işletmesi reklamı
Amacına Göre;
* Birincil talep yaratmayı amaçlayan reklamlar
* Seçici talep yaratmayı amaçlayan reklamlar
Hedef Kitlesine Göre;
* Tüketicilere yönelik reklamlar
* Dağıtım kanallarına yönelik reklamlar
* Endüstriyel reklamlar
Taşıdığı Mesaja Göre;
* Mal reklamı
* Kurumsal reklam
Zaman Kriterine Göre;
* Hemen satın aldırmaya yönelik reklamlar (Doğrudan reklamlar)
* Uzun dönemde aldırmaya yönelik reklamlar (Dolaylı reklamlar)
Coğrafi Kritere Göre;
* Bölgesel reklam
* Ulusal reklam
* Uluslararası reklam
* Global reklam
Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için derlenmiştir.