Halkla ilişkilerin uygulama alanlarından bir olan kurumsal halkla ilişkiler, kurum ya da kuruluşun muhatap olduğu ve olacağı bütün hedef kitleler ile ilişkilerinin düzenlenmesini kapsar. Bu kitlelerin kuruma karşı olan bilgisizliklerini bilgiye, ilgisizliklerini ilgiye ve sempatilerini sonuç yaratacak harekete dönüştürme çabalarının bütünüdür.

Kurumsal halkla ilişkiler, hedef kitlelerle iletişim kurarken çift yönlü bir iletişim sürecine girer. Kurum tarafından belirlenen araçlarla tüketiciye iletilen mesaj bu sürecin ilk yönünü oluştururken, tüketicinin mesajı algılamasının ardından vereceği tepki bu sürecin ters yöne hareket eden ikinci sürecini oluşturur. Bu süreçte, medya araçlarından ve genel olarak iletişimde kamuoyu oluşturma tekniklerinden yararlanır. Kurumsal halkla ilişkilerin kullandığı teknikler ve araçlar düşünüldüğünde, klasik anlamdaki halkla ilişkilerin görevini yerine getirdiğini söyleyebiliriz.

Kaynak: Bu yazı Kolay İletişim tarafından KobiFinans için hazırlanmıştır.