Halkla ilişkiler ve iletişim kurumsal bir işlevdir ve bir bütünlük içerisinde yaşama geçmesi gerekir. Bunun yolu da şirketi yöneten üst yönetim kadrolarının bu işi asli işlerinin bir parçası olarak görmeleri ile gerçekleşebilir. Ancak şirketin ve üst yönetimin ilerleyeceği yolu gösterecek ve onları bu doğrultuda koordine edecek bir halkla ilişkiler uzmanına ihtiyaçları vardır. Her başarılı işletmenin ardında, bir halkla ilişkiler danışmanı ya da bir grup halkla ilişkiler uzmanı bulunuyor.

İşletmelerin neden halkla ilişkiler uzmanı çalıştırmaları gerektiğine kısaca bakalım:

Profesyonel Bir Başlangıç Yapmak İçin
İmaj önemlidir. Halkla ilişkiler uzmanları, bu önermenin doğru olduğunu bilirler. Çoğu insan, iyi bir görsel temsilin gücünü küçümser. İş dünyasında profesyonel bir başlangıç yapmak için, yalnızca teknik ve ekonomik bilgi birikimine sahip olmak yeterli değildir; aynı zamanda görsel temsile de ihtiyaç vardır. Bir logo, bir slogan ve şirketi tipik bir biçimde temsil edecek tüm malzemeler bu görsel temsile dahil olur. Halkla ilişkiler danışmanları, şirkete uygun bir görsel kimlik planı yaratmak için tasarımcılarla birlikte çalışırlar. Şirketin dışarıya sunduğu tüm dokümanların, bu plandaki kurallara uygun olması gerekir. Ayrıca, içerikleri doğru olmalı ve profesyonel bir üslupta yazılmalıdır. Halkla ilişkiler uzmanları, bir şirketin çalışanlarını, kaliteli iş mektupları oluşturmak ve sonuç olarak, potansiyel müşterilerden olumlu geri dönüş almak konusunda eğitebilirler.

İletişim Kurmanın Sırlarını Öğrenmek İçin
İletişim, sözcüklerden fazlasını ifade eder. Standartlar halen kabul görse de bazen orijinallik, başarının anahtarı olur. İyi bir iletişimci, hedef kitlesini anlar ve mesajını tam da istenen başarıyı getirecek biçimde kurgulamayı bilir. Ancak, doğuştan iletişimci olan insan sayısı azdır. Halkla ilişkiler danışmanları, etkili iletişimin “hilelerinden” yararlanırlar. Başarılı iletişimin anlamı, varsayımla nasıl ilgileneceğini, vücut diliyle nasıl çalışacağını, şekil, alışkanlık ve fikirleri nasıl anlayacağını, birinin sorun ya da sorularını nasıl dinleyip yanıtlayacağını bilmek ve özgüven kazanma yetisine sahip olmaktır. Halkla ilişkiler uzmanları, girişimcileri mücadelelerle ya da zor insanlarla başa çıkma ve hedef kitle üzerinde iyi bir etki bırakma konusunda eğitebilirler. Ayrıca, fiziksel görünümün de iletişimde büyük rolü vardır, başarı için giyinmenin sırlarını bilirler.

Kamuda Olumlu İzlenim Yaratmak İçin
Girişimcilerin halkla ilişkiler konusundaki eksiklikleri, işletmenin başarısına ciddi biçimde zarar verebilir. Çoğu işadamını en çok zorlayan kısım ise kamuya doğru mesajı vermektir. Basılı dokümanlar, şirketinizi doğru şekilde anlatan ifade ve mesajlarla dikkatle hazırlanmalıdır. Halkla ilişkiler uzmanları, kamunun yanlış varsayımlarını ve diğer olumsuz görüşlerini nasıl ortaya çıkaracaklarını bilirler ve olumlu bir algı yerleştirmeye çalışırlar. Acı ama gerçektir ki, bir mesajın güvenilebilirliği, kamuya ulaştırılma biçimlerine bağlıdır. Bir uzman işe dahil değilse, büyük ihtimalle kötü bir strateji, kamunun fikrini örseleyecek ve istenmeyen bir güven kaybına yol açacaktır.

Bir İşi ve Ürünü Etkin Biçimde Tanıtmak İçin
Halkla ilişkiler uzmanları, araştırma, inceleme ve diğer stratejiler ile müşterilerine, pazardaki eğilimler hakkında ayrıntılı raporlar sunabilirler. Bu raporlar, potansiyel müşteri gruplarının ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların nasıl karşılanacağını belirler. Rekabeti ve müşteri tarafındaki algılamaları analiz ederek, bir medya kampanyası için en iyi yaklaşımı tespit edebilirler. Etkin bir tanıtım için gerekli broşür, föy, sunum, web ilanı, web sitesi ve hala en etkili ve saygın olan basın bülteni gibi farklı birçok aracı düzenlerler. Sorun şu ki basın bülteni, bir uzmanın danışmanlığı olmadan, medyadan yeterli ilgiyi göremeyecektir. İşte bu yüzden halkla ilişkiler uzmanlarına ihtiyaç vardır; güvenilir ve haber değeri taşıyan bir basın bülteni yaratmak için…

Ekonomik Değişikliklere Hızlı Tepki Verebilmek İçin
Benzer ürün ve hizmetlere doymuş bir ticari dünyada, bir şirket ya da girişimci için belki de en zor iş, bir isim yapmak ya da bir ürünü pazara karlı bir biçimde sürmektir. İşletmeler, çalışmalarını güçlendirmek ve güvenilirlik kazanmak için, tüketicilere yönelik yaratıcı bir yaklaşıma, satış sonrası servis de dahil iyi müşteri hizmeti ve desteğine ihtiyaç duyar. Halkla ilişkiler uygulamaları profesyonelce yapılan bir değerlendirme, analiz ve tahmin yoluyla değer katarak çeşitli iş yaklaşımlarının geliştirilmesinde kullanılabilen, yararlı bir araçtır. Ekonomik manzaranın sürekli değiştiği göz önüne alınırsa, dev bütçelere sahip uzun vadeli programlar gerçekçi değildir. Stratejik halkla ilişkiler, hızlı, uyarlanabilir, etkili ve makul ücretlendirilmiş olmalıdır. Çünkü ticari ve endüstriyel ortamlar günümüzde hızla değişmekte ve pek çok durumda, bir kampanyanın zaferi için belirleyici olan hızlı tepkileri zorunlu kılmaktadır.

Kaynak: “Mihaela Lica” nın “Yeni İşletmeler İçin Halkla İlişkiler” adlı yazısından derlenmiştir.